Título
Equity valuation: Unilever Indonesia
Autor
Evantha, Raynaldo
Resumo
pt
A Unilever Indonesia está especializada no fabrico e venda de bens de grande consumo nas
áreas alimentar, higiene e cuidados pessoais. Opera em quatro segmentos incluindo cuidados
pessoais, alimentação, bebidas e produtos para o lar. A Empresa tem mantido um crescimento
sustentado do preço das suas ações desde a sua entrada em bolsa em 1982. No final de 2020 era
a terceira no Bolsa da Indonésia de acordo com a sua capitalização bolsista cerca de 21.4 biliões
de USD.
Este Projeto visa a determinação do valor das ações da Unilever Indonesia a 31 de
dezembro de 2020 segundo o método do Discounted Cash Flow. O resultado final encontrado
aponta para uma ligeira sobrevalorização das ações naquela data.
en
Unilever Indonesia specializes in the manufacture and sale of fast-moving consumer
products in the areas of nutrition, hygiene and personal care. It operates in four segments,
including personal care, food, beverage and home care. The Company has maintained a
sustainable growth in stock price over the years since its Initial Public Offering (IPO) in 1982.
At the end of 2020, the Company was the 3rd largest on stock-market capitalization in Indonesia
Stock Exchange standing at USD 21.4 billion.
The present project aims at carrying out Unilever Indonesia's firm valuation study, using the
Discounted Cash Flow approach to achieve the fair value for each share on December 31st,
2020. The key results show that the shares of Unilever Indonesia are valued slightly above their
fair value.