Título
Cross-cultural competency model for digital nomads: a study of digital nomads living in Czech Republic
Autor
Simon, Koci
Resumo
pt
O objetivo desta tese de mestrado é desenvolver um modelo de competências para digital nomads e avaliar os seus componentes na cultura Checa. A pesquisa é baseada em informação primária e secundária. Informação secundária é recolhida da literatura. A informação primária é recolhida via entrevista e questionários. O método quantitativo tenta avaliar os componentes de competências multiculturais do modelo de Johnson, Lenartowicz e Apud (2006). A pesquisa quantitativa procura comparar a realidade com o modelo de competências multicultural e explorar competências. A pesquisa tem 4 partes: recolha de dados via entrevistas e questionários com um grupo amostral de 7 nomadas digitais de diferentes países, análise de dados recolhidos durante as entrevistas e questionários, avaliação multicultural das competências, identificação multicultural das competências e eventualmente o desenvolvimento multicultural do modelo das competências. As dimensões, categorias e elementos específicos de competências multiculturais são as seguintes: conhecimento sobre tecnologia informacional, negócios e infraestruturas locais, culturas, leis e linguagens,habilidades como auto-gerência ou habilidade de socializar e aptitudes, traços pessoais e factores externos.
en
The goal of this master thesis is to develop a competency model for Digital Nomads and
evaluate its components in Czech culture.
The research is based on primary and secondary data. Secondary data was collected
from relevant literature. The primary data was collected via interview and questionnaire. The
quantitative method was used to evaluate the components of the cross-cultural competency
model by Johnson, Lenartowicz and Apud (2006). The qualitative research aims to compare
the reality of the Digital Nomad experience with the current cross-cultural competency model
and to further explore competencies.
The research has 4 parts: data collection via interviews and a questionnaire with a
sample group of 7 digital nomads from different countries, analysis of data collected during the
interviews and questionnaire, evaluation of cross-cultural competencies, identification of crosscultural competencies and the development a of cross-cultural competence model.
The dimensions, categories and particular elements of cross-cultural competency
model are following: knowledge about informational technology, business and local
infrastructure, culture, law and language, skills such as self-management or ability to socialize
and aptitudes, personal traits and external factors