Título
Plano estratégico: last minute best accommodation
Autor
Kantilal, Radhika Guirishchandra Harjivan
Resumo
pt
O presente trabalho foi desenvolvido e apresentado sob a forma de projeto de negócio.
Este projeto visa compreender a conjuntura atual do mercado de trabalho versus o
aumento do turismo que se tem vindo a verificar em Portugal.
Neste projeto procurou-se analisar o turismo em Portugal e em particular o alojamento
disponível em períodos "altos" de férias. Hoje em dia muitos trabalhadores não
conseguem reservar um alojamento para férias com antecedência por questões pessoais
ou porque na maior partes das vezes o trabalho não permite uma marcação antecipada.
Como tal, o projeto visa analisar uma hipótese para assegurar alojamento para férias a
este nicho de mercado que por vezes acaba por despender muito dinheiro devido à
escassez de produtos e à urgência na aquisição dos mesmos.
en
The following project was developed for a future business project.
This paper work has some potential analyses regarding the work experience day to day
of the population in Portugal and the tourism indicators that have been growing faster
and faster.
The focus in this project was to analyze the tourism in general and in particularly the
number of accommodations free in “high” periods of the year like July and August that
are the months with good weather in Portugal. Nowadays people, who work for other
companies and even entrepreneurs, hardly can plan their holidays in advance due the
volume of last minute work that comes up. Therefore, this project is focused in analyze
and discover a solution to make sure this target gets an accommodation even when they
try to book in the "last minute". The intention is to provide accommodation for holidays
to people who need a last minute reservation without having to pay an enormous price
due to the lack of offer they may have.