Título
The relation between the social competence of employees and corporate culture: a case study of the Christoph Miethke GmbH & Co. KG.
Autor
Ansohn, Luciano
Resumo
pt
Este estudo examinou as perceções dos membros de uma empresa alemã sobre a cultura organizacional e a competências sociais dos seus trabalhadores. O estudo procurou analisar possíveis relações entre cultura organizacional e competências sociais dos trabalhadores para determinar a sua relevância para a empresa. Para tal, foi conduzido um estudo quantitativo baseado na aplicação de um inquérito on-line aos trabalhadores da empresa. O inquérito foi desenvolvido a partir de medidas reconhecidas das variáveis sob investigação e permitiu recolher respostas de trabalhadores em todos os níveis da empresa sobre uma variedade de tópicos, incluindo as suas perceções da cultura organizacional e de competências sociais, tanto do próprio como dos colegas. A participação foi voluntária para todos os trabalhadores e a confidencialidade da resposta foi assegurada. Os resultados revelaram que existe uma relação entre a perceção de competências sociais dos colegas e a cultura organizacional. Verificou-se que as diferentes dimensões das competências sociais dos colegas têm uma influência em diferentes dimensões da cultura. Consequentemente, os resultados do estudo podem ser usados para identificar as competências sociais dos colegas que são necessárias para ajudar a criar a cultura desejada e para ilustrar a importância das competências sociais para a cultura organizacional.
en
This study examined the perception among employees of a German company regarding corporate culture and social competences. The study sought to analyze possible relations between corporate culture and employees’ social competences to determine their significance for the company. For this, a quantitative study based on the application of an on-line survey to employees from the company was conducted. The survey was developed by bundling well-known measures of the variables under investigation. The self-administered survey gathered responses from employees at all company levels on a variety of topics, including their perceptions of corporate culture and social competences of both their selves and colleagues. Participation was voluntary for all employees and confidentiality of responses was ensured. The results revealed that there is a connection between the perceived social competence of colleagues and the corporate culture. It was found that the different ability dimensions of colleagues' social competences have an influence on the respective cultural dimensions. Consequently, the results of the study can be used to identify the social competencies of colleagues needed to help creating the desired culture and to illustrate the importance of social competences within a corporate culture.