Título
Entrepreuners' emotions and reflections during a working day in early stages of entrepreneuship
Autor
Kozhanova, Yulia Vladimirovna
Resumo
pt
Este estudo qualitativo fornece uma visão de como os empresários se sentem e pensam durante os seus dias de trabalho na fase inicial da sua empresa. Entrevistámos empresários com
perguntas abertas sobre três dias de trabalho e examinámos as suas emoções com base no
Modelo de Afecto Circumplex com a intenção de obter clareza sobre a distribuição emocional
e o bem estar. Um quadro para uma compreensão mais profunda de como deve ser um fundador mostra elementos chave para desencadear emoções e avaliação do dia. O objectivo
deste estudo é contribuir para estudos de gestão e promotores de programas académicos de
empreendedorismo, trazendo à luz emoções, necessidades e reflexões dos empreendedores,
bem como propostas de possíveis intervenções e mais investigação.
en
This qualitative study provides an insight of how entrepreneurs feel and think during their
working days in the early stage of their business. We interviewed entrepreneurs with open
questions regarding three days and examined their emotions according to the Circumplex
Model of Affect with the intention to gain clarity about emotional distribution and the well
being. A framework for a deeper understanding of how it is to be a founder shows key elements for triggers of emotions and evaluation of the day. The purpose of this paper is to contribute to management studies and entrepreneurship academic program promoters by bringing
emotions, needs and reflections of entrepreneurs into the light as well proposals of possible
interventions and further researches.