Título
Brand love & the ideal self: an investigation into anthropomorphic function in brand love relationships
Autor
Donaldson, Toby Jake
Resumo
pt
Esta investigação centra-se nos tipos de relacionamentos humanos aplicados às marcas
através da relação de amor (afeição) à marca. O estudo considera dois grupos em análise: os
que consideram ter amor (afeição) à marca e os que não têm. Considerando estes dois
grupos comparam-se constructos chave no contexto da relação entre a marca e o
consumidor. Apesar de não se terem encontrado diferenças significativas nos constructos
chave, em termos demográficos é possível verificar alguns elementos diferenciadores que se
encontram espelhados nos resultados desta dissertação.
en
This investigation looks into the function of human style relationship facets when applied to
brands through a brand love relationship. The investigation takes two groups of
questionnaire respondents, those who self report a brand love relationship and those who do
not, and compares them over a series of Likert scores testing on key human relationship
facets that run along side a brand love relationship, such as the ideal self and positive
psychology. Although no significant effects were found through the three key variables, the
descriptive statistics showed higher averages where expected for the groups. Demographic
analysis showed up two significant affects through education level, which are shown in the
results.