Mestrado
Contactos
Iscte Business School
Secretariado
Ala Autónoma, Gabinete 235
ibs@iscte-iul.pt
(+351) 210 464 014
9:00 - 18:00
Leccionado em Inglês
Tipo de ensino Presencial

Corpo Docente para (2024/2025)

Turismo Electrónico
Ricardo Godinho Bilro is an Assistant Professor of Marketing at ISCTE – Instituto Universitário de Lisboa, where he teaches Marketing at undergraduate and Master’s degree levels. He earned his PhD in Management with a specialization in Marketing from ISCTE Business School. He currently holds the roles of Department Deputy Chair (Department of Marketing, Strategy and Operations) and Director for the Erasmus Mundus joint Master’s degree program in Tourism Development & Culture (TourDC). He is a guest lecturer at the University of Glasgow (UK) and the University of Malta for the TOUR DC program and has served as a Visiting Professor at different institutions, such as Laurea University of Applied Sciences (Helsinki, Finland) and Université Gustave Eiffel (Paris, France). As a researcher at ISCTE’s Business Research Unit, Ricardo’s research interests include Digital Transformation, Technology Adoption, and Social Media Marketing. His research has been published in various international scientific journals, such as the Journal of Business Research, Psychology & Marketing, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Journal of Product & Brand Management, and Journal of Hospitality Marketing and Management. He has also presented his work at reputable international scientific conferences such as EMAC - European Marketing Academy Conference, World Marketing Congress - Academy of Marketing Science, GAMMA-GMC, or Academy of Marketing. Ricardo has received several awards for his contributions, including the best teacher award for the postgraduate program in Digital Marketing at ISCTE Executive Education in 2022 and 2023, the best paper award at TomiWorld 2017, and the best conference paper in GAMMA-GFMC 2019.
Turismo e Mundos Urbanos
Álvaro Dias é professor universitário desde 1995, lecionando sobretudo nas áreas da Turismo, Marketing e Empreendedorismo. Paralelamente tem exercido a atividade de consultoria em entidades como: Ministério da Economia, IAPMEI, AIP, AEP, AERLIS, GNR, ACT, CCP, Turismo de Portugal e dezenas de empresas.  Possui dois doutoramentos distinguidos com a menção (cum laude): um em Gestão com especialidade em Marketing e outro em Turismo, Mestre em Estratégia, MBA e licenciado em Gestão. Possui ainda uma pós-graduação em E-business. Atual diretor do Mestrado de Gestão da Hospitalidade e Turismo do ISCTE-IUL. Dirigiu o departamento de Ciências Económicas e Empresariais da UAL. Foi diretor do Mestrado e da Licenciatura em Marketing e co-diretor da Licenciatura em Gestão do ISG. Foi também diretor do Mestrado em Gestão de Destinos Turísticos da Universidade Lusófona. Autor de 24 livros e de mais de 200 artigos em publicações internacionais de referência. Foi distinguido em 2022 com a Medalha D. Nuno Álvares Pereira de mérito da GNR e diploma de Louvor. Em 2021, recebeu o prémio de investigação da Cátedra de Turismo Inteligente da Junta de Andalucía e da Universidade de Sevilha. Em 2023 recebeu o Prémio Extraordinário de Doctorado da Universidad de Sevilha. O artigo Entrepreneurship role on dynamic capabilities: A longitudinal study on Brazilian and Portuguese firms, elaborado em co-autoria, foi nomeado para o Best Paper Prize da Special Conference da Strategic Management Society, em 2011. Orientou 2 pós-doutoramentos, 14 doutoramentos e 235 mestrados. A sua experiência internacional como Professor Visitante passa por Angola, Brasil, Bolívia, México, Peru, Colombia, Espanha, Polónia, Roménia e Finlândia.
Enoturismo e Negócio do Vinho
Turismo de Compras e Gestão de Retalho de Luxo
Prof. Helena Rodrigues holds a PhD in Management-Specialization in Marketing at ISCTE-IUL, Lisbon, Portugal. She received her B.Sc. and M.Sc. degrees in Marketing from ISLA-Lisboa and Laureate. She has worked for global Asset Management Banks and in the Marketing Department for a Global Pharmaceutical Company. She lectures Marketing at ISCTE-IUL and Tourism Marketing at Universidade Católica Portuguesa . Her main research is in the area of Medical Tourism, Wellness and Health Tourism, Service Quality, Social Media and Higher Education.
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