Título
Business plan NGO: digital competences school for underprivileged youth in Colombia
Autor
Tinjacá, Olga Patricia Vargas
Resumo
pt
O plano de negócios apresenta uma ONG que desenvolve a competência digital
em jovens carentes da Colômbia. Seu objectivo é aumentar o uso das TIC para trabalhar: com
o fornecimento de aulas gratuitas, e prestação de serviços de outsourcing digitais. Para
desenvolver um modelo de competências adequado de alta qualidade e um plano de negócios
sustentável as entradas consideradas foram: 1) A revisão da literatura: contém uma análise
PEST para ajustar o modelo europeu DIGITCOMP ao contexto colombiano e análise o
Sesame Workshop como referência o sucesso de uma ONG educativa. 2)A análise da
concorrência: avalia as oportunidades e ameaças da indústria de serviços de outsourcing, onde
a ONG adquire recursos financeiros e os pontos fracos e fortes da instituição, em comparação
com os outros. 3)Entrevistas em profundidade: examina os pensamentos, perspectivas e
conhecimento dos proprietários de MPMEs concernentes à competência digital e a utilização
das TIC. Os resultados do análise são; a versão adaptada do DIGITCOMP apresentado na
seção produto da política de marketing; a formulação da estratégia de desenvolvimento para a
ONG; e as políticas para a sua implementação.
en
The following business plan presents a NGO that develops digital competence in
Colombian underprivileged youth. Its objective is to increase the use of ICT for working and
entrepreneur doing both: providing free lessons to youth and delivering digital outsourcing
services to companies. To develop a suitable high-quality digital competence model and a
sustainable business plan the inputs considered were: 1) The literature review: contains a
PEST analysis to adjust the European DIGITCOMP model to the Colombian context, and the
analysis of the Sesame Workshop business case as a success reference of an educative NGO.
2) The competitive analysis: evaluates the opportunities and threats of the outsourcing
services industry where the NGO acquires financial resources and the weaknesses and
strengths of the institution in comparison with others. 3) In-Depth interviews: examines the
thoughts, perspectives, and knowledge of the owners of MSMEs regarding digital competence
and the use of ICT. The outputs of the analysis are; the adapted version of DIGITCOMP
presented in the product section of the marketing policy; the formulation of the development
strategy for the NGO; and the policies for its implementation.