Título
International marketing: reentering the chinese salmon market: a case study of Leroy Seafood ASA
Autor
Helander, Eivind Hoyland
Resumo
pt
A indústria do salmão de viveiro desenvolveu e cresceu rapidamente nas últimas quatro décadas. Hoje, há mais atores nesta indústria do que nunca e a concorrência está crescendo. A demanda por salmão não está sendo atendida em muitos dos mercados, especialmente na parte asiática do mundo.
Esta tese de mestrado dá uma visão geral da indústria exportadora de salmão norueguesa.
Isso leva uma perspectiva de marketing, e o foco principal é o mercado chinês, o crescimento da classe média e o fim da frente politica fria entre a Noruega e a China são os motivos deste estudo.
A tese é escrita da perspectiva de Leroy Seaffod ASA, tentando analisar e caracterizar os
consumidores chineses em relação à demografia, renda, posição geográfica, idade, diferenças
culturais e classe social.
O principal objetivo da tese é desenvolver uma estratégia de marketing para o salmão norueguês no mercado chinês, com propostas de resolução específicas sobre como a Leroy pode entrar, entrar no mercado de salmão chinês com sucesso.
en
The farmed salmon industry has developed and grown rapidly over the last four decades.
Today, there are more actors in this industry than ever before and the competition is growing.
The demand for salmon is not being met in many of the markets, especially in the Asian part
of the world.
This master thesis gives a general overview of the Norwegian salmon exporting industry. It
takes a marketing perspective, and its main focus is the Chinese market. The high demand for
salmon in the Chinese market, the growth of the middle class and the end of the political cold
front between Norway and China are the reasons for this study.
The thesis is written from Lerøy Seafood ASA perspective, trying to analyze and characterize
the Chinese consumers regarding demography, income, geographical position, age, cultural
differences and social class.
The main objective of the thesis is to develop a marketing strategy for Norwegian salmon in
the Chinese market, with specific resolution proposals regarding how Lerøy can re-enter the
Chinese salmon market successfully.